Házi fondant recept
2015. január 07. írta: Így készítem

Házi fondant recept

Hozzávalók:

6 evőkanál víz 

1 evőkanál étkezési zselatin

1 evőkanál margarin

2 evőkanál méz

 Porcukor amennyit felvesz kb. 1 kg.

 

A zselatint és a vizet gőz felett melegítjük míg a zselatin felolvad. Ha színes fondantot szeretnénk készíteni beszínezhetjük előre is, folyékony ételfestéket használva, de akkor amennyi festéket használunk annyival csökkentsük a víz mennyiségét.fondant_1.jpg

Ha a zselatin felolvadt, hozzátesszük a mézet és a margarint.

fondant_2.jpg

 Ha az egészet összeolvasztottuk akkor áttesszük az edényt egy hőálló felületre és mehet hozzá a porcukor kisebb adagokban. Átszitált porcukor is lehet, én nem szoktam szitálni, csak ne legyen nagy darabos. Az a legjobb aminek nem nagyok a szemcséi. Nekem a KORONÁS bevált.

fondant_3.jpg

Ameddig csak tudjuk dolgozzuk össze kanállal.Ha már végképp nem bírja a kezünk akkor tesszük ki és kézzel folytatjuk a gyúrást. Érdemes alá is tenni porcukrot egy nagyobb adagot mielőtt kiborítjuk.

fondant_4.jpg

 

fondant_5.jpg

 Por vagy gél állagú festékkel utólag is színezhetünk. Nekem most fehérre volt szükségem.

fondant_6.jpg

fondant_8.jpg

 Jó szorosan folpackba csomagoljuk. Pihentethetjük szobahőmérsékleten néhány órát de volt már,hogy azonnal felhasználtam úgy is jó volt. Ha nagyon előredolgozunk hűtőben is tárolhatjuk de tortaburkolás előtt pár órával vegyük ki kicsit átmelegedni (néha csalok mikrohullámúval) majd margarinos kézzel gyúrjuk át. Ezután jól megporcukrozott munkafelületen kinyújtjuk. A fondant alá általában körbekenjük a tortánkat vajkrémmel mert így formásabb  is és valamire rá kell tapadnia a fondantnak. Ez lehet akár lekvár is vagy tortakrém ami nem tejes vagy tejszínes mert az feloldja a cukormasszánkat  és szépen elkezd szétcsúszni torta. 

fondant_9.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://igykeszitem.blog.hu/api/trackback/id/tr947048759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása