Mézes habcsóktorta
2016. március 07. írta: Így készítem

Mézes habcsóktorta

Nyár óta tartogatom ezt a receptet, akkor hoztam össze egy ilyen kis egyszerű tortát.

Valami hagyományos, régi idők ízeit idéző desszertet szerettem volna. Persze torta formájában. :) Találtam is hozzá  nagymamám régi receptjei között egy mézes piskótát. Ezt és a sajátomat felhasználva  "gyúrtam össze" egy harmadikat. Nagyon egyszerűen házi lekvárral vagy dzsemmel tölthetjük. Én meggyet használtam. Végül jöhet a kedvencem a tojáshabos díszítés! :)

habcsok.png

Piskóta hozzávalói: 

24 cm-es kerek tortaformához

7 db tojás "M"

300 g liszt

150 g kristálycukor 

150 g méz

1 kávéskanál szódabikarbóna

1 csipet só

8 g mézeskalácsfűszer

Bekapcsoljuk a sütőt. 180 fokra állítjuk.

Az  tojásokat a kristálycukorral 10-15 percig verjük robotgéppel magas fokozaton. Közben hozzácsurgatjuk a 150 g folyékony mézet.

20150801_110852.jpg

A lisztbe belekeverjük a sót, szódabikarbónát, fűszert.

20150801_111733.jpg

A robotgépet alacsonyabb fokozatra állítva apránként hozzá adagoljuk a lisztes keveréket a felvert tojáshoz. 

20150801_114400.jpg

Ezután a tortaformánk aljába méretre vágott sütőpapírt teszünk. (Csak az aljába.) Beleöntjük a tésztát. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 40 percig (tűpróbáig) sütjük. Alul, felül légkeverés nélkül.

20150801_124320.jpg

Gázsütőben kicsit tovább tart, közepes lángon. Ha kihűlt a piskótánk háromfelé vágjuk és megtöltjük ízlés szerint lekvárral.

20150809_115201.jpg

Jöhet a habocska:

20150809_121712.jpg

4 db tojásfehérjét kemény habbá verünk. Kis adagokban 160 g kristálycukrot adunk hozzá.Fényesedésig verjük. Ezzel "kenjük körbe" a tortánkat. A tetejére kis halmokat tehetünk kanállal vagy ha időnk és kedvünk engedi habzsákból kinyomva kis habcsókokkal díszíthetjük. Ha ezzel is megvagyunk mehet vissza a forró sütőbe, ezúttal 220 fokon ( gázsütőnket most egy kicsit nagyobb lángra vegyük mint az előbb) néhány percre. Ha a habunk szépen megpirult készen is vagyunk. Jó évágyat! 

20150809_165854.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://igykeszitem.blog.hu/api/trackback/id/tr538452052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása