Dobos torta
2016. április 17. írta: Így készítem

Dobos torta

Félve fogtam hozzá az első dobos tortámhoz, de nem lett olyan rossz. (Második kép.) Már egy ideje félbehagytam ezt a bejegyzést. Lehet megvárta ezt a félig burkolt, félig Dobos tortát! :) Nehéz választani ennél a  tortánál. Díszített is legyen meg eredeti is? Mondjuk volt már ostyalapos megoldás is.

ujragondolt_dobos.jpgdobos_teteje.jpg

dobos.jpg

dobos_variacio.jpg

A nekem legjobban tetsző receptet Kiskukta oldalán találtam. Nagyon finom is. Nagy csokitortás voltam de ez a krém elbizonytalanított. Ez is nagy  kedvenc lett és ott van még az az isteni vanília! Ami erdei gyümölccsel megbolondítva az igazi! :)

Fogjunk is hozzá! 

A piskóta nálam a szokásos, jól bevált receptem. Legegyszerűbb piskóta néven ITT megtaláljátok.  

Nem szoktam lapokat sütni, szeretek haladni. Megsütöm egyben a piskótámat és szépen lapokba vágom. Megfelelő hozzá ez a piskóta recept. Nem morzsálódik.  Az a legjobb ha hatfelé sikerül vágni. Így lesz a legmutatósabb. Kerül bele hat réteg krém és marad egy lap a tetejét elkészíteni. Szóval ha a 24 cm-es formánál maradunk akkor 7 tojásból piskótát sütünk a receptem alapján. Ha kisebbet szeretnénk pl. 20 cm-eset amihez megfelelő lesz a legkisebb adag krém is, akkor csak csökkentsük a tojások mennyiségét 5-re és ugyanúgy tartsuk meg az egy tojásnyi súlykülönbséget a cukor és a liszt között.

Elkészítjük a krémet!

Hozzávalók egy 20 cm-es tortához:

4 tojás

200 g kristálycukor

2 evőkanál kakaópor

100 g étcsokoládé (nem bevonó)

pici rum vagy aroma

200 g vaj/margarin

Így növelhetjük a mennyiséget: 

4 tojás 20 cm

5 tojás 22 cm

8 tojás 24-26 cm

10 tojás 28 cm

12 tojás 30 cm

Ha több krémre van szükségünk mint a 4 tojásos, akkor a  hozzávalókat felosztjuk négyfelé és ahány tojásból készítjük annyival megszorozzuk. Ha most a 24 cm-es tortához sütöttünk piskótát, akkor 8 tojásos krémmel töltjük. :) Mindig pontosan elosztom a krém mennyiségét eggyel többel mint amennyi réteg lesz benne. A plussz egy lesz a külső részhez és a díszítéshez. Egy kicsit hagyhatunk többet is ha külön-külön tesszük fel a tetejére a lapokat. Így marad "alátámasztásnak". Habzsákból nyomunk kis gömböket, megvárjuk amíg jól kihűl minden és felrakosgatjuk ferdén a tetejét.

Elkészítés:

A tojásokat és a cukrot robotgéppel habosra keverjük. Kb.: 10 perc

Gőz fölött, állandóan kavargatva felmelegítjük. Annyira, hogy belenyúlva kellemetlennek (csípősnek) érezzük a habot. Ezután beletesszük a kakaóport és az apróra tört csokoládét. Tovább kavargatjuk gőz fölött amíg a csoki teljesen elolvad. Tűzről levéve hozzáadunk egy kevés rumot/aromát. Néha megkavarva langyosra hűtjük.

A lágy vajat habosra keverjük és apránként hozzáadagoljuk a krémünket. Ezután én be is szoktam tölteni a tortát mert ha hagyjuk teljesen kihűlni akkor nehezebben boldogulunk. 

Teteje:

Nálam minden tortának az alja lesz a teteje. Mindig megfordítom. Az így legfelülre került részt, vagyis az először levágott lapot rakom félre. Ehhez kb. 20-25 dkg kristálycukrot felteszünk a tűzre olvadni, lassan kevergetjük, ha szép karamell színű és csomómentes akkor egy pici darabka ( 2-3 dkg) margarint keverünk el benne. Óvatosan rácsurgatom a piskótalapra a közepétől kiindulva. Száraz késsel el is simíthatjuk. (Nem szoktam.) Bejelölöm vagy el is vágom a szeleteket (mikor hogy) egy mindkét oldalán megvajazott késsel.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://igykeszitem.blog.hu/api/trackback/id/tr548434468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása